Tyytyväinen asiakas

Olemme avoin kirja

Haluamme lisätä asiakkaidemme tietoisuutta vastuullisen tuotteen valintaan. Kyse ei ole pelkästään vastuullisesta tuotannosta tai vastuullisista raaka-aineista, vaan nimenomaan siitä, että asiakkailla on oikea tuote oikeassa käytössä. Vastuullisestikaan valmistettu tuote ei auta, jos se ei ole käyttöönsä sopiva.

Kerromme toiminnastamme sekä tuotteiden valmistuksista ja ominaisuuksista avoimesti. Avoimia olemme siksi, että haluamme kannustaa myös asiakkaitamme tunnistamaan ja välttämään kaiken resurssien ja materiaalien haaskaamisen. Esimerkiksi jos asiakas toivoo meiltä erikoiseen muotoon leikattua liinaa, kerromme mahdollisen hukkaprosentin – ja millaisilla valinnoilla hukkaa pystytään välttämään.

Liinan muodolla on väliä

Asiakkaamme, eurooppalaisen rautatieyhtiön, junien penkeissä oli käytössä viistoon leikatut niskaliinat. Tyylikäs ratkaisu, mutta asiakas oli autuaan tietämätön, millainen määrä materiaalihukkaa näiden liinojen valmistuksessa oli syntynyt. Kun liina leikataan muotoon, syntyy aina hukkapaloja, joita ei voida hyödyntää mihinkään.

Tapamme toimia on avata asiakkaalle koko valmistusprosessi, sillä harva asiakas todella tietää, miten tuote valmistetaan. Haluamme, että jokainen asiakkaamme ymmärtää millaisen valinnan hän tekee – ja millaisia vaikutuksia eri valinnoilla on.

Pystymme toki valmistamaan viistoon leikattuja liinoja, mutta halusimme myös rautatieyhtiön ymmärtävän hukkaan menevän materiaalin määrän. Oivallettuaan asian, asiakas halusi tehdä vastuullisemman valinnan – ja juniin vaihdettiin suorakaiteen muotoiset niskaliinat, joissa hukkaa ei tule.

Kun liina leikataan muotoon, syntyy aina hukkapaloja. Oivallettuaan tämän, asiakas halusi tehdä vastuullisemman valinnan.