Elämysbisnes kukoistaa

Takaako mehevä pihvi ravintolan menestyksen? Riittääkö taivaallinen patja viemään hotellin ykköskastiin? Vastaus on helposti kieltävä. Menestys on monen tekijän summa.


Elämys syntyy silloin
, kun saa jotain enemmän kuin odottaa. Elämys on sarja sattumia, mutta sen pohjalla on tarkoin harkittu kokonaisuus. Yllätykset eivät tuota positiivista vaikutusta, elleivät perusasiat ole kunnossa. Ravintola-alan ammattilaisen perushaasteen uskoisin edelleen olevan jatkuva ajan puute. Miten rakentaa entistä elämyksellisempää bisnestä pienenevien resurssien ja kasvavien haasteiden paineissa?

Jokainen tarvitsee avukseen hyvän kumppanin ja asiantuntijan, joka osaa inspiroida, kun omat resurssit eivät riitä. Olemme viime vuosien ajan panostaneet osaamiseen, asiantuntijuuteen ja vastuullisuuteen. Uskon, että meillä on teille paljon annettavaa.

Kävin itse hakemassa inspiraatiota Signals 2017 -näyttelyssä Habitaressa. Oli mielenkiintoista huomata, miten ihmiset kokevat eri tiloja ja värejä erilaisten lasien läpi. Digitaalisuuden vastatrendinä kaipaamme pehmeitä arvoja ja pysähtymistä. Se on ravintola-alalle suuri mahdollisuus. Seuraa blogiamme, jossa avaamme alan asiantuntijuutta, trendejä ja jaamme innostusta muillekin.

Anne Ekberg

varatoimitusjohtaja

Julkaisija

Fiblon Oy

Kuljuntie 14, Pori

Päätoimittaja

Anne Ekberg

anne.ekberg@fiblon.com

puh. 020 1236662

Toimitus

Kumppania Oy

www.kumppania.fi

info@kumppania.fi

Tässä numerossa

Virpi Hautamäki
Pia Hirvonen
Milla Majander

Ulkoasu ja taitto

Aste Helsinki Oy

Kuvat

Fiblon arkisto

Laura Karjalainen
Nelly Stenroos
Jari Laitinen