Lautasliina rakentaa brändiä

Sisustussuunnittelija Riia Rauhala on ravintolapalveluiden suurkuluttaja, joka valitsee ravintolan ensisilmäyksen perusteella. Lautasliina tekee vaikutuksen katettuun pöytään istuttaessa.

Oikealla lautasliinavalinnalla luodaan ravintolan brändiä ja ilahdutetaan asiakasta. Riia innostuu, kun lautasliinasta löytyy jokin juju – runo, tarina tai vaikka muistilehtiön viivat. Parhaimmillaan lautasliina on osa ravintolan sisustusta tai somistusta.

– Lautasliinalla voi tehdä vaikutuksen monella tapaa. Jo ravintolan brändin värien mukainen liina luo mielikuvan harkitusta valinnasta, puhumattakaan yksilöidyistä painatuksista ja muista ratkaisuista, kuvailee Riia.

Lautasliina on olennainen osa kattausta. Silti sen valintaan ei välttämättä huomata panostaa.

– Ravintolassa annokset ja juomavalinnat on harkittu loppuun saakka. Lautasliina kuitenkin jää harmittavan usein viimeiseksi hankinnaksi, vaikka se tarjoaa ravintolalle näkyvän keinon luoda brändimielikuvaa.

Ensimmäisenä Riia kiinnittää huomion lautasliinan materiaalin. Suunnittelija suosiikin vahvoja materiaaleja, joista on helppo muotoilla vaikuttavia elementtejä. Lautasliina taipuu myös sisustuselementiksi.

– Vain luovuus on rajana! Lautasliinasta saa muotoiltua vaikka mitä, kuten riippuvia pom-pom-palloja tai kukkamaisia mehitähtiä pöydälle. Tämä on edullinen ja hauska vaihtoehto uudistaa sisustusta, innostuu Riia.

Riia Rauhala on tavattavissa Fiblonin messuosastolla (2c37) Fastfood & Café & Ravintola 2017 -messuilla keskiviikkona 8.3. klo 11–14.

Inspiroidu liinasta

Riia on mukana Fiblonin osastolla maaliskuun Fastfood & Café & Ravintola -messuilla. Fiblonin messuosaston visuaalinen ilme on myös Riian käsialaa. Osastolta on poimittavissa konkreettisia ideoita lautasliinojen valintaan ja niiden monipuoliseen hyödyntämiseen.

– Fiblonilla on tulossa inspiroiva osasto! Siellä pääsee näkemään ja kokeilemaan, miten lautasliinasta syntyy uudenlaisia elementtejä, Riia valottaa.