Lautasliina on moni­puolinen viestintäväline

Lautasliinassa kannattaa huomioida ulkonäön lisäksi myös tekniset ominaisuudet.

Parhaimmillaan lautasliina tukee kokonaisvaltaisesti liiketoimintaa.

Elämyksellisyys ei poissulje käytännöllisyyttä

Kahvila-paahtimo Cafe ­Solon lautasliinaratkaisu tukee yrityksen brändiä. Sekä lounaalle että kahvihetkeen sopiva servietti on vähentänyt huomattavasti kahvilan liinahävikkiä.

Lue koko juttu

Asiakas ostaa silmillään

Herkullisen sävyiset koriliinat houkuttelevat valitsemaan kahvikastamisen. Coffee House -ketjulle lautasliinat ovat myös tapa viestiä vastuullisuudesta ja kotimaisuudesta.

Lue koko juttu

Voimaa ja turvaa trendikkäästä vihreästä


Trendit syntyvät
monen ­tapauksen summana, ristiin rastiin kulkevilla trendipoluilla.

Trendien kausiluonne on muuttunut yhä kiivaammaksi – kuka tahansa voi sosiaali­sessa mediassa olla trendsetter ja ravistella trendikarttoja.

Vuoden 2017 Pantone-­väriksi valittiin Greenery. Vihreä trendisävy on heijastus nykyarjesta. Sillä on yhteys ­hyvinvointitrendin kasvuun. Urbanisoituvassa elinympäristössä vihreä viestii luonnonmukaisuudesta. Se voidaankin nähdä vastareaktiona laite­keskeisyydelle ja digitaalisuudelle.

Ihminen suhtautuu väreihin tunteella. Energisoiva vihreä on virkeyden ja voiman väri. Se viestii myös toivoa epävakaassa maailmantilanteessa. Luonnonmukainen vihreä luo kodikkuutta ja stressittömyyttä.

Juttua varten on haastateltu ­Susanna Björklundia ja Sisse Collanderia trenditoimisto Ennetoolista.

Fiblon on trendien aallonharjalla ja herkuttelee vihreän sävyillä kevään kattauksissa ja messuosastollaan Fastfood & Café & ­Ravintola 2017 -messuilla 8.–9.3.

Juhlavuosi LÄSNÄ kattauksessa

Satakunnan Osuuskaupan 100-vuotis­juhlavuodelle haetaan monipuolista ja laajaa näkyvyyttä koko sen toimialueella. Ajatus lautasliinoista viestinnän välineenä syntyi luontevasti.


Juhlavuoden ­teemaa tukevat
muun muassa lautasliinat ravintoloiden juhlakattauksissa sekä osuuskaupan suuressa yleisökahvituksessa.

– Ruoka on kaikissa muodoissaan merkittävä osa liiketoimintaamme. Halusimmekin yhdistää juhlavuoden tähän teemaan. Lautasliina on läsnä yhteisissä ruokahetkissä, taustoittaa Satakunnan Osuuskaupan viestintä- ja markkinointipäällikkö Leena Mettälä.

Satakunnan Osuuskaupalle on tärkeää löytää kumppanit mahdollisimman läheltä. Kahden paikallisen toimijan välinen yhteistyö syntyi ketterästi.

– Juhlavuoden visuaalinen ilme taipui Fiblonilla lautasliinoihin vaivatta. Halusimme nostaa lautasliinaan myös juhlavuoden sloganin ja kampanjasivuston. Lautasliinalla pystymme viestimään asiakkaille monipuolisesti, iloitsee Mettälä.